22 Ağustos 2007 Çarşamba

Mercimekli Bulgur Pilavı



Bu da rahmetli Babaanneciğimin yaptığı bulgur pilavı tarifi…
Ben genellikle nohut ve mercimeği ihtiyacımdan fazla haşlıyorum ve derin dondurucuda saklıyorum. Sonra pilavlarda çorbalarda kullanıyorum.

Malzemeler
1 su bardağı bulgur (ben organik kullandım)
½ su bardağı haşlanmış yeşil mercimek (ben organik kullandım)
1 orta boy soğan
2 yemek kaşığı tereyağı
3 su bardağı sıcak su

Tencereye biraz zeytinyağı koyun, bulgurları yıkayın ve tencereye ekleyin, biraz kavurun. Üzerine haşlanmış mercimeği ve sıcak suyu ekleyin. (Ben 3.5 su bardağı kadar ekledim sanıyorum bulgur organik olduğu için daha çok su çekti) Kapağını kapatın. Başka bir tavada tereyağını eritin ve üzerine küçük küçük doğradığınız soğanları koyun ve soğanlar pişene kadar kavurun ama yakmayın . Pilav piştikten sonra üzerine soğanı ekleyin ve servis yapın.

Afiyet olsun…

Hiç yorum yok: