13 Ağustos 2007 Pazartesi

Havuçlu Cevizli Kek



Bu uçan keki bizim bızdıklar için yapmıştık, besleyici olsun diye ne varsa koyduk. Hatta yazlıkta fırın olmadığı için kek tenceresinde yaptık, gayet de güzel oldu. Bayıla bayıla yedi Nehir ve Irmak...

Malzemeler

2 yumurta
1 su bardağı(200 ml)şeker
1 su bardağından(200 ml)zeytin yağı
1 su bardağı(200 ml) süt
2 su bardağı(200 ml) un
1 paket kabartma tozu
1 rendelenmiş havuç
1/2 su bardağı ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın


Şeker ve yumurtayı çırpın, diğer malzemeleri de sırayla ekleyin. Yağlanmış kalıba dökün. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırına koyun (ben turboda pişiriyorum), fırının derecesini 150'ye düşürün, 25-30 dakika pişirin.(Başka marka fırınlarda 40-50 dakikada pişiyormuş, deneyenler söyledi)

Afiyet olsun...

Püf Noktası: Yumurta vesürtün soğuk olmaması, yoksa kabarmıyor kekler...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

şekerim hani nerde muzlu kek :D
tattım, yedim ve hatta bayıldım:) fekat burada kendisini bulamadım...
ben de kendime en yakın bulduğum keke yorum yaptım:) nerde muzlu kekim beniiiiiiiiiiiimmmmmmm :D