10 Temmuz 2007 Salı

Cevizli Ekmek



2-3 denemeden sonra tek başıma yaptığım en güzel ekmek bu oldu... ilk denemelerimin tadı güzel fakat şekli berbattı. Sonra abim yaptı ben izledim :) Bu arada abim süper ekmekler yapıyor. Ben acaba makine yüzünden mi diye düşünüyordum ama asıl püf noktası minumum pişirme süresinin üç buçuk saatten az olmamasıymış:)

Bu ekmek benim ilk başarılı denemem olduğu için dün işyerinde herkese gösterdim, görüntü var tad yok dediler ben de bugün kalanını getirdim. Herkes çok beğendi...

Malzemeler

200 ml ılık süt
2 adet büyük yumurta (çırpılmış)
2 tbsp tereyağ (eritilmiş, oda sıcaklığına soğutulmuş)
3 cup un
2 tbsp şeker
1 tsp tuz
2 tsp instant maya
1/2 su bardağı ceviz
1 tbsp keten tohumu
1 tsp haşhaş tohumu


Ceviz,keten tuhumu ve haşhaş tohumu hariç tüm malzemeleri sırasıyla makineye koyun. Benim makinem Kenwood 3 saat 25 dakikalık (1kg'lık ekmek) programında yaptım. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: