12 Temmuz 2007 Perşembe

Tahinli Kek



Bu tarifi işyerinden arkadaşım Ebru'dan almıştım kendisinde süper lezzetli ve pratik tarifler var, bu kek her zaman tutuyor ve çok güzel oluyor.

Malzemeler

2 yumurta
1 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı tahin
1 su bardağından 2 parmak az zeytin yağı
1 su bardağı süt
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu


Süslemek için;

Susam ve tahin


Şeker ve yumurtayı çırpın, diğer malzemeleri de sırayla ekleyin. Yağlanmış kalıba dökün. üzerini kaşık kaşık tahinle kaplayın ve en son susam serpin. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırına koyun (ben turboda pişiriyorum), fırının derecesini 150'ye düşürün, 25-30 dakika pişirin.

Afiyet olsun...

Bu ölçülerle gerçekten çok lezzetli oluyor. Ama ben bazen biraz tereyağı, irmik, pekmez de ekliyorum içine gayet de güzel oluyor.

Hiç yorum yok: