12 Temmuz 2007 Perşembe

Böğürtlenli Muffin



Malzemeler

2 yumurta
1/3 su bardağı tereyağı
1 su bardağı süt
1/2 limonun suyu
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 paket kabarma tozu
1 su bardağı böğürtlen

Öncelikle fırınınızı 200 dereceye ayarlayın, kek kalıplarınızı yağlayın ya da kağıtlı kek kalıplarından koyun kalıbınıza. Ben minik sufle kaplarında yaptım ve içine yağlı kağıt koydum (4 parmak kalınlığında kestiğim yağlı kağıdı ikiye böldüm + olacak şekilde kaselere yarleştirdim), biraz zor oldu ama kağıt koyunca kek daha yumuşak oluyor.

Unu eleyin, şeker, kabarma tozunu da ekleyin. Ayrı bir kapta yumurta, tereyağı, süt ve limon suyunu çatallla iyice çırpın. Sıvı karışımı unun üzerine dökün ve çatalla karıştırın. En son böğürtlenleri ekleyin. Kalıplara dökün. Fırınınızı 150 dereceye düşürün ve tepsiyi fırına verin. 20 dakika pişiyor.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: