29 Haziran 2007 Cuma

Çikolatalı Cevizli Kurabiye


Bu tarif de tarçının mutfağından EBRU KUKİ isimli kurabiye.

Sadece sıvı yağ ile yapıldığı için denemeye karar vermiştim, hakikaten çok güzel oldu. Sağlıklı ve lezzetli... Bence 1 paket kabartma tozu biraz fazla geliyor, bi dahaki sefere daha az kullanacağım.

Malzemeler:
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 adet yumurta
* 1 su bardağı pudra şekeri
* 1 çay bardağı mısır nişastası
* 1 paket vanilya
* ½ su bardağı (biraz fazla olabilir) damla çikolata
* ½ su bardağı iri kıyılmış ceviz
* ½ su bardağı Hindistan cevizi
* 1 tatlı kaşığı tarçın
* 1 paket kabartma tozu
* alabildiğine un
* tepsi için yağlı kağıt (hafif olsun diye altına yağlamamak için)

Yapılışı:
Geniş bir kaba yukarıda verilen ölçülerdeki, sıvı yağ, yumurta, pudra şekeri, mısır nişastası, vanilya, damla çikolata, iri kıyılmış ceviz, hindistan cevizi ve tarçını koyun , çırpıcı yardımıyla karıştırın. Bu işlemlerden sonra unu ve kabartma tozunu kabın içine ekleyerek hamuru elde edin.İstediğiniz şekili vererek tepsi üzerine konmuş yağlı kağıtlara dizerek önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında pişirin..ortalama 15-20 dk sürede servise hazırdır..afiyet olsun.

2 yorum:

cekirdeksizuzum dedi ki...

Ben bu kurabiylerin tadına bakma şansına sahip oldum. Gerçekten çok lezzetliler.

Adsız dedi ki...

ne yazık ki ben bu kurabiyeleri evde yapmayı denedim ve sonuç tam bir felaket oldu. tarifte kesin bir hata var.