1 Ocak 2008 Salı

Peyniraltı Sulu Ekmek




Ben genellikle daha sağlıklı olduğu için tam buğday ekmeği yapıyorum, içine de keten tohumu, haşhaş, ay çekirdeği, kabak çekirdeği koyarak ve hep aynı tarifi uyguluyorum risk almamak için :). Bu ve başka ilginç bir sürü tarif gördüm sevgili ekmek kokusu’nda, hepsini deneyeceğim ama önce peynir altı suyu olduğu için bunu yaptım.
2 cup un için oldukça güzel kabardı, en önemlisi de çok lezzetli ve yumuşacık oldu.
Ekmek kokusundan tek farkı peynir altı suyu 1 cup çıkmadı ben de üzerine süt ekledim.
orjinal tarif burada...

Hazırlama süresi: 5 dakika
Pişirme süresi: 2 saat 35 dakika

1/2 cup peynir altı suyu
1/2 cup süt
1 yemek kaşığı zeytin yağı
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
1 cup beyaz un
1 cup tam buğday unu
1,5 çay kaşığı instant maya
1 yemek kaşığı keten tohumu

Malzemeleri sırasıyla ekmek makinesinin haznesine ekleyin. Temel ekmek ayarında benim makinemde(kenwood) 1. programda(3 saat 35 dakika) pişirin.

Afiyet olsun…

8 yorum:

Binnur A. Ö. dedi ki...

ellerine saglık.
afiyetler olsun.
deneme icin ve link icin de tabi tesekkurler

Adsız dedi ki...

hem besleyici, hem doğal,
daha ne olsun,
ellerine sağlı
sevgilerimle:))

NiNo dedi ki...

ellerine saglik

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ne zamandır ekmek denemesi yapmak istiyorum ama birtürlü kısmet olmuyor.böyle güzel denemeler gördükçe iştahım kabarıyor:)
ellerinize sağlık ..
sevgiler..

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

Teşekkürler,

Binnur,Nihan, sefertası ve sofra özlemi...

Sevgiler,

Dilek

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Mis gibi de kokmuştur bu nefis ekmek...
Ellerine sağlık, Sevgiler :))

Yaren dedi ki...

Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

Tijen dedi ki...

Oh ellerine sağlık. Var mı ekmek gibisi???