25 Kasım 2007 Pazar

Etkinlik-Hindistancevizli Kurabiye



6 kişilik

Hazırlama süresi:10 dakika

Pişirme süresi:15 dakika

Pişirme sıcaklığı: 170 ºC

Bu tarif açıkçası uydurma, yani benim özgür mutfak denemelerimdenJ Göz kararı koydum malzemeleri ama tecrübelerime dayanarak bu ölçülerle de tutacağını sanıyorum ya da öyle umuyorum:)

Oldukça az şeker ve yağ kullandım, gönül rahatlığıyla da yedim. Annemlere götürdüm giderken ve herkesden 5 yıldızlı pekiyi aldım:)

Malzemeler

2 yemek kaşığı tereyağı(oda sıcaklığında)
1 küçük su bardağı mısır nişastası
1 çay bardağı tam buğday unu
4 yemek kaşığı esmer şeker
1 çay kaşığı karbonat
1 fiske tuz
2 yumurta
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 paket vanilya

Süslemek için;

1 yumurta akı
Hindistancevizi
Antepfıstığı
2 yemek kaşığı çikolata parçası

Tereyağı, un ve nişastayı elinizle yoğurarak karıştırın. Yumurta, şeker, karbonat, vanilya ve tuzu ekleyin. Biraz yoğurun ve hindistan cevizini ekleyin. Yumuşak bir hamur olmalı. Hamuru 3 parçaya böldüm ve bir parçasını küçük yuvarlaklar yapıp yumurta beyazına sonra Hindistan cevizine bulayın. Diğer parçaya çikolata parçası ekledim, yuvarlak yaptım. Diğer parçaya antepfıstığı tozu ekledim, yuvarlak yaptım ve yine önce yumurta beyazına sonra antepfıstığı tozuna buladım. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirdim ve170 ºC ‘de ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar yaklaşık 15 dakika pişirdim.

Afiyet olsun…

Hiç yorum yok: