6 Ekim 2008 Pazartesi

Mercimekli Börek



Bu böreği yapalı çok zaman oldu,hep aklımda mercimekli bir börek yapmak vardı, nasıl yapıldığı hakkında da bir fikrim yoktu aslında.

Malzemeler
6 tane yufka
1 su bardağı haşlanmış mercimek
1 soğan
Kimyon
Karabiber
Tuz
2-3 kaşık zeytinyağı

arası için
1/2 çay bardağı eritilmiş tereyağı+ 2-3 kaşık zeytinyağı (toplamda 1 çay bardağı yağ)
1 kase su

Soğanı küçük küçük doğrayın zeytinyağında kavurun, üzerine mercimek tuz ve baharatları ekleyin, karıştırıp altını kapatın.

Yufkanın bir tanesini tereyağı ve su karışımı ile ıslatın, üzerine 2. yufkayı koyun ve 8 ya da 12 eşit parçaya bölün. Mercimekli iç harcı koyup, sigara böreği gibi sarın, tepsiye dizin. Aynı işlemiş diğer yufkalar için de yapın. 175 derecelik fırında kızarana kadar yaklaşık 20-25 dakika pişirin.

Afiyet olsun...

7 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis bir böreğe benziyor ellerine sağlık denemek lzım hiç yemedim

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Tatmadım ama leziz bir börek olmalı,ellerine sağlık,harika görünüyor.sevgilerimle...

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize saglik nefis görünüyor..

Adsız dedi ki...

hep denemek istiyorum
ama bir türlü fırsat olmadı en kısa zamanda denerim umarım

ellerine sağlık
sevgilerrr

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

Mercimekli böreği eski bir komşumuz yapardı ama elde açardı yanılmıyorsam. Afyon'a has bir börek olma ihtimali yüksek... Ben çok severdim, annemler Emine Teyze'de toplanınca ben de okuldan falan dönüyorsam uğrardım, herşeyi muhteşem yapar zaten... Ben bunu kafama göre uydurdum, ama beğendik:) Deneyenlerin yorumlarını beklerim...
Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Köri de çok yakışıyor mercimekli böreğe. Ben patates ve mercimeği karıştırırdım galiba, bazen pırasa koyduğum da olur. Çok severim ama çok!

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

evet o da denenebilir. Ben pırasalı ve patatesli börekler denemiştim ama mercimekle karıştırmak iyi fikir olabilir...