4 Şubat 2008 Pazartesi

Etli Bamya Yemeği

Konya'nın meşhur bamya çorbasını pişirmek için başladım işe ama tarifi bilmediğim ve nette arayacak sabrım da olmadığı için bu yemeği yaptım. İkimiz de çok sevdik yemeye doyamadık, eğerbenim gibi yoğun sulu yemeklerden hoşlanıyorsanız, ben yaptım diye demiyorum kesinlikle güzel oldu.:)

Tv'de izledim, bamyayı pişirmeden önce kavurursanız tüyleri daha kolay dökülüyormuş.

Güzel oldu deyince aklıma geldi ben küçükken mutfakta uğraşır birşeyler yapardım ve abimler eve gelince hemen onlara tattırırdım ama aynen şu cümlelerle... Abi tadına baksana çok güzel oldu ben yaptım... Abim de bırak da ona ben karar vereyim derdi:)

Malzemeler

Kuru bamya
250 gr. küçük doğranmış yağsız kuşbaşı dana eti
1 büyük soğan
3 adet domates
1 tatlı kaşığı tatlı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 çaykaşığı acı biber salçası
1 limon suyu
karabiber
tuz
3 yemek kaşığı zeytinyağı

Önce bamyaları biraz kavuruyoruz ve iki bez arasında ovuşturarak tüylerinin dökülmesini sağlıyoruz. Sonra limonlu suda haşlıyoruz. Süzüp , iplerinden ayırıyoruz.
Buzlıktan çıkardığım bütün domatesleri tencereye koydum ve çözülmelerini bekledim, çözülünce kabukları soyuldu. Salçaları ekledim ve biraz pişirdim. Üzerine doğranmış soğanları da koydum biraz da öyle pişirdim. Eti ekledim, 5 dakika pişirdim. Bamyaları, zeytinyağını, tuz ve biberi ekleyim, clipso'da pim çıktıktan sonra 20 dakika pişirin.

Afiyet olsun...

3 yorum:

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

ellerine sağlık canım...

Gönül dedi ki...

şekercim ellerine sağlık harika görünüyor....ekşili ekşili oh mis gibi olsada yesek:))) sevgilerimle

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

Aynı dakikalarda birbirimizin bloglarını ziyaret etmişiz:) hoş bir sürpriz oldu...