27 Ekim 2007 Cumartesi

Kabak Çorbası





6 kişilik

Pişirme süresi:20 dakika

Kabak çorbasını işyerinden bir arkadaşımdan duymuştum, bal kabağı ile yapıyordu ve mevsimi gelince aklıma geldi hemen sordum tarifini, O da aslında biz bunu Karadeniz’de yetişen iri bir çeşit kabakla yaparız, çok lezzetli olur ama buralarda yok dedi. Ben de annem Ilgaz’dan bir kabak getirmiş o belki ondandır dedim ve pişirmeden önce fotoğrafını çektim sonra ona gösterdim hakikaten aynı çeşitmiş. Dediği gibi çok lezzetli idi. Bunu bal kabağı ile de deneyeceğim, eminim onun da rengi çok güzel olur.

Benim gibi kabak sevmeyenler için kabağı lezzetli bir şekilde tüketmenin en güzel yolu bu bence…


Malzemeler

2 orta boy kabak (eğer o çeşitten bulursanız 1 tane yeterli oluyor)
Süt
Tereyağı
Kırmızıbiber
Nane

Kabaklar çekirdekli ise çekirdeklerini çıkartın, kabuğunu çok ince soyun ve çok az su ile haşlayın. Haşlandıktan sonra el mikseri ile püre haline getirin ve istediğiniz yoğunluğa gelene kadar süt ekleyin ve kaynatın. Tereyağını eritin biraz kızdıktan sonra kırmızıbiberi ve naneyi ekleyin. Çorbanın içine katın ve servis yapın.

Afiyet olsun…

Hiç yorum yok: